مرکز راهنمایی

به کمک نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید
95118433 021
ما را دنبـال کنیـد

هیچ فرصت سفر ارزان را از دست ندهید

لطفا سوالات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید
  • شماره موبایل 09339094498
  • آدرس شیراز، پل باغ صفا، ابتدای خیابان فردوسی، پلاک30
  • سوالات عمومی
  • خرید بلیط
  • پیگیری خرید
  • ارزانترین بلیط ها

فرآیند خرید بلیط چارتری

حتما شما هم با سوالات و ابهاماتی در زمینه خرید بلیط هواپیما، قبل، حین و یا پس از خرید بلیط برخورده اید. گروه چارتر نیز طی حضور خود در بازار گردشگری و بازار فروش اینترنتی بلیط با مواردی و سوالاتی مواجه شده که بارها و بارها به کاربران خود اطلاع رسانی کرده و می کند. موارد زیر نمونه هایی پر مخاطب از مسائل و سوالاتی هستند که با جمع آوری و انتشار آنها، هم به سطح دانش کاربران عزیز در زمینه بلیط هواپیما و فروش ایتنرنتی آنها کمک کرده و هم از مشکلات ماندن در صف سیستمهای پشتیبانی تلفنی جلوگیری می کند.

چگونه میتوانم بلیط خریداری کنم آیا با استفاده از کارت بانکی باید خرید اتفاق بیفتد؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز .

نحوه پرداخت هزینه چگونه است؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز .

نحوه پرداخت هزینه چگونه است؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما به چه چیزهایی نیاز داریم؟

شما برای یک خرید اینترنتی از هر سامانه یا نرم افزار اینترنتی نیازمند یک ارتباط اینترنتی و مشخصات پرداخت اینترنتی از قبیل شماره کارت، رمز خرید اینترنتی، رمز دوم (CCV2) و تاریخ انقضاء کارت دارید. علاوه بر این، برای خریدا بلیط هواپیما برای مسافران داخلی به نام و نام خانوادگی (البته برای درج به صورت انگلیسی باید باشند؛ مانند: رضا می شود REZA) کد ملی و تاریخ تولد و برای مسافران خارجی به نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، تاریخ تولد، ملیت، کشور و تاریخ انقضای پاسپورت نیاز دارید. توجه داشته باشید که مطمئن ترین راه برای خرید اینترنتی، خرید از سامانه هایست که مجوزهای لازم، از قبیل مجوز فعالیت صنفی، مجوز فروش اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشند.

آیا امکان خرید تلفنی بلیط هم وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر و به دلیل مشکلاتی که پیشتر مسائل متعددی را برای مسافران محترم و متصدیان خرید تلفنی به همراه داشته، در حال حاضر (البته تا فراهم سازی بستر مناسب برای ارائه این خدمت) این امکان در مجموعه چارتر ارائه نمی شود.

چارتر به چه معناست؟

چارتر در معنای لغوی به "دربست کرایه دادن" است. این واژه بیش از هر جای دیگر در صنایع گردشگری و حمل و نقل شنیده می شود. اما در قبل از اینکه مفهوم چارتر را در حوزه پرواز بررسی کنیم به مفاهیم اولیه نیاز داریم که دانستن آنها به روشن تر کردن مفهوم چارتر کمک می کند. مسافرینی که قصد استفاده از پرواز را دارند بلیط این خدمات می توانند از ایرلاینها خریداری کنند. راه دیگربرای خرید بلیط مراجعه به نمایندگان فروش شرکتهای هواپیمایی یا همان آژانسهای هواپیماییست. در این حالت بلیط به صورت مستقیم یا با واسطه آژانس هواپیمایی از ایرلاین خریداری می شود. اما در برخی موارد و بعضی خریداران مانند ادارات، سازمانها، شرکتهای بزرگ یا آژانسهای برگزار کننده تور، به واسطه نوع نیازشان و البته تمایل به استفاده از ایرلاین، پرواز یا خدمات خاص مبادرت به دربست کردن کل و یا قسمتی از ظرفیت پروازهای مورد نظرشان می کنند. اگر دربست گرفتن برای کل ظرفیت یک پرواز باشد اصطلاحا Full charter و در صورت دربست کردن بخشی از ظرفیت پرواز اصطلاحا Seat charter نامیده می شود. ماهیت این نوع استفاده از پرواز مزایای زیادی از جمله گرفتن تخفیف زیاد را برای چارتر کننده در بر دارد و از این مزیت و احیانا ترکیب آن با خدمات چارتر هتل و غیره می تواند مزیت رقابتی بسیار خوبی را برای آنها در بر داشته باشد.

تفاوت بلیط چارتری و بلیط سیستمی چیست؟

بلیطهای سیستمی یا درست تر اینکه بلیط پروازهای زمانبندی شده (Schedule) متعلق به پروازهایی هستند که توسط ایرلاینها برنامه ریزی شده و در یک یا چند سیستم فروش برای عرضه قرار می گیرند. این نوع پروازها بسته به ایرلاین بعضا تا 6 ماه آینده برنامه ریزی می شوند و در سیستمهای فروش قرار می گیرند. قوانین آنها از ابتدای ثبت آنها مشخص است و قیمت آنها معمولا به صورت رسمی و در بازه های زمانی بلند مدت تغییر می کند. هر نوع تغییر در کنسلی یا تغییر اطلاعات پرواز متعاقب دلایل فنی یا شرایط جویست. اما بلیط چارتری که متعلق به پرواز های چارتری هستند بر اساس توافقات به عمل آمده با ایرلاین و نظر چارتر کننده می تواند تغییراتی داشته باشد و علاوه بر آن تغییرات ذاتی ایرلاین و تغییرات آن را هم شامل می شود. به همین دلیل پرواز های چارتری تغییرات بیشتری نسبت به پرواز سیستمی دارند. بلیط چارتری و سیستمی در صورت استفاده هیچ تفاوتی با هم ندارند. تفاوت در بلیط های هواپیما عموما بر اساس نوع کابین هواپیما و احیانا خدمات اضافیست که هنگام خرید درخواست آن را ثبت کرده اید، در غیر اینصورت شما هنگام دریافت کارت پرواز عینا مانند دیگر مسافران محسوب می شوید. شاید تفاوت اصلی بلیط چارتری و سیستمی در قوانین و نحوه استرداد بلیط و مبلغ آن باشد.

آیا بلیط چارتری را می توان استرداد کرد؟

طبق قوانین مندرج در سامانه و روی بلیط، بله. البته همانطور که گفته شد طبق قوانین روی سامانه که هنگام خرید و روی بلیط هم قابل مشاهده هستند جریمه کنسلی از مبلغ کسر شده و مابقی به خریدار مسترد می شود. لازم به ذکر است که در پروازهای چارتری، از ساعت 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز به بعد بلیط غیر قابل استرداد است. همچنین برخی از کلاسهای ارزان قیمت چارتری و سیستمی نیز غیر قابل استرداد هستند که همگی آنها در هنگام خرید و در قسمت قوانین استرداد به اطلاع شما کاربران گرامی می رسد. چون چارتر کننده ها عملا واسطه بین شرکت هواپیمایی و خریداران هستند و در همین راستا تابع قوانین سازمان هواپیمایی کشوری نیز هستند و ملزم به رعایت قوانین حاکم بر خرید و فروش و ارائه خدمات به مسافران می باشند. اما به دلایل مختلف، قوانین خاصی را هم برای خرید و هم برای استرداد بلیط آن در نظر می گیرند تا حاشیه سود خود را تضمین کنند. علاوه بر این، قیمت بلیطها متناسب با عرضه و تقاضا متغیر است.

می خواهم صرفا قسمتی از اطلاعات بلیط را تغییر دهید، مثلا در نام پسوند را اضافه کنید یا 1 رقم از کد ملی را تغییر دهید. آیا امکان پذیر است؟

خیر، طبق قوانین پس از خرید هر نوع تغییری و یا انتقال به غیر امکان پذیر نیست و مسئولیت هر نوع اشتباهی بر عهده خریدار گرامیست.

آیا ارائه ی بلیط کاغذی (بلیط پرینت شده) در هنگام دریافت کارت پرواز الزامیست؟

در مواقع عادی و به شرط استفاده از پرواز، بلیط پرینت شده به هیچ وجه لازم نیست. مشخصات مسافران برای بلیطهای سیستمی به محض درج در سیستم، در لیست مسافران پرواز ثبت می شود. اما مشخصات مسافران چارتری به وسیله چارتر کننده در آخرین زمان ممکن به ایرلاین اعلام می شود. شروط چک کردن مشخصات مسافر با لیست پرواز برای مسافران داخلی، نام ونام خانوادگی انگلیسی، کد ملی و تاریخ تولد و نهایتا چک کردن سن مسافر و در صورت احتمال خطا در ثبت رده سنی مسافر، تاریخ تولد است. برای مسافر خارجی نیز نام و نام خانوادگی انگلیسی، شماره پاسپورت، ملیت، کشور صادر کننده پاسپورت و نهایتا تاریخ تولد مسافر است. لازم است یادآوری کنیم که ارائه مدارک احراز هویت یعنی کارت ملی در پروازهای داخلی و پاسپورت و روادید – ویزا (در صورت لزوم) در پروازهای خارجی در هنگام دریافت کارت پرواز الزامیست.

در صورت خرید اشتباه و تماس فوری با صادر کننده کل مبلغ به خریدار مسترد خواهد شد؟

پس از خرید، به هر دلیلی که قصد یا امکان استفاده بلیط خریداری شده را نداشته باشید، مطابق با قوانین مندرج در سایت و بلیط شما، کنسل کردن آن شامل جریمه کنسلی خواهد شد.

پرواز را با یک سری اطلاعات از سایت گرفته ام، ولی سامانه بلیط اشتباه به من داده، آیا کل مبلغ به من بازگشت داده می شود؟

طی سالها فعالیت در این حوزه با مشتریانی مواجه شده ایم که به دلیل عدم اطلاع از سامانه های اینترنتی و یا به دلیل تحمل استرس زیاد، ادعای آن را داشته اند که بلیطی با مشخصات متفاوتی را در حال خرید بوده اند و پس از پرداخت با بلیطی با مشخصات متفاوت روبرو شده اند. لازم است به شما اطمینان بدهیم که تمام اطلاعات شما از زمان انتخاب یک پرواز تا خرید نهایی آن با تمام جزییات ثبت می شود و فرآیند خرید هیچگاه با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. اما همکاران ما باز هم با کمال ادب و احترام حاضرند تمام جزییات فرآیند خرید را به مراجع حل اختلاف ارائه دهند تا صحت عملکرد سامانه به تایید ایشان هم برسد. با توجه به این مطالب، در صورتی که خریدی به اشتباه انجام شود، (به استثناء مواردی که مرجع حل اختلاف نظر متفاوتی ارائه دهد) مسئولیت خرید اشتباه بر عهده خریدار بوده و مطابق با قوانین استرداد وجه مندرج در قوانین سامانه و روی بلیط فرآیند استرداد انجام خواهد شد.

اگر مسافر به پرواز نرسد (NO SHOW) آیا مبلغی به مسافر استرداد خواهد شد؟

با توجه به قوانین استرداد جاری، استرداد تمامی بلیطهای چارتری و برخی از بلیطهای سیستمی در صورت نرسیدن مسافر به هر دلیل به پرواز، غیر قابل استرداد بوده و گروه چارتر در این خصوص مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت. اما در اغلب پروازهای سیستمی مطابق با قوانین مندرج در بلیط و ثبت شده در قوانین سامانه چارتر، با کسر درصد جریمه، مابقی مبلغ به خریدار مسترد خواهد شد.

پرواز به دلایل فنی یا بدی آب و هوا کنسل شده است. برای استرداد وجه باید چه فرآیندی طی شود؟

در صورتی که پرواز به دلایل فنی یا بدی آب و هوا و یا هر دلیل دیگری از سمت ایرلاین یا چارتر کننده کنسل شود، کل مبلغ به کارت خریدار مسترد می شود. خاطر نشان می سازد که پیش زمینه استرداد وجه در این نوع موارد، ارائه بلیط یا رسید مهر شده در ایستگاه مبدا پرواز و تکمیل درخواست استرداد بلیط در سامانه است.

به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت از پرواز استفاده نشده است. فرآیند پیگری به چه صورت خواهد بود؟

در صورتی که تاخیر بیش از 2 ساعت در بلیطهای سیستمی بوده و در سیستمهای رزرواسیون ایرلاینها ثبت شده باشد، صرفا به واسطه ی ثبت درخواست استرداد بلیط و وجه، فرآیند توسط همکاران پشتیبانی پیگیری و در اسرع وقت، کل مبلغ بلیط به شما استرداد می گردد. اما در صورت عدم ثبت در سیستمهای رزرواسیون ایرلاینها، مسافران ملزم به ارائه بلیط یا رسید مهر شده ایستگاه مبدا مبنی بر تاخیر بیش از 2 ساعت و کنسلی آن هستند. در صورتی که بلیط چارتری خریداری کرده اید و به دلیل تاخیر بیش از 2 ساعت قصد استفاده از آن را ندارید، می بایست بلیط یا رسید مهر شده در ایستگاه مبدا پرواز را ارائه فرموده و درخواست استرداد را در سامانه تکمیل نمایید.

بلیط را در فرودگاه کنسل کرده ام، فرآیند پیگیری و استرداد بلیط به چه صورت خواهد بود؟

ارائه بلیط مهر کرده برای پیگیری و استرداد مبلغ الزامیست. پیگیری این موارد مستلزم ثبت درخواست کنسلی در سامانه می باشد.

چگونه بلیط خریداری شده را کنسل کنم؟

کافیست وارد سامانه شوید، گزینه استرداد بلیط را انتخاب کرده و شماره پیگیری و شماره موبایل استفاده شده هنگام خرید را درج نمایید تا رزرو انجام شده به همراه کلیه مشخصات آن به شما نمایش داده شود. پس از انتخاب بلیط یا بلیطهایی که مایل به استرداد آن هستید، نوع استردادی، مبلغ جریمه و در صورت تمایل به تغییر، نحوه و مقصد استرداد مشخص شده و کد تاییدیه به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. در نهایت پس از درج کد تاییدیه درخواست شما ثبت و توسط همکاران پشتیبانی پیگیری خواهد شد و مبلغ طبق قوانین به شما مسترد می گردد.

مبلغ قابل بازگشت چگونه به حساب یا کارت من استرداد خواهد شد؟

در صورتی که مایلید مبلغ به کارتی که از آن خرید کرده اید بازگشت داده شود، در فرآیند استرداد این گزینه را انتخاب نمایید. به غیر از این گزینه 2 گزینه دیگر هم دارید؛ یکی استرداد وجه به اعتبار و دیگری استرداد وجه به شماره کارتی که هنگام ثبت درخواست مشخصات آن را درج می کنید. در صورت استرداد وجه به استرداد می توانید از این اعتبار برای خرید بلیطهای بعدی استفاده نمایید. در صورتی که شماره کارتی غیر از کارت استفاده شده هنگام خرید را اعلام نمایید، مبلغ به کارت جایگزین واریز خواهد شد. استرداد وجه فراخور قوانین بانکی، از 24 ساعت تا 72 ساعت طول خواهد کشید، اما تمام سعی همکاران ما بر تسریع این امر خواهد بود.

چگونه میتوانم بلیط خریداری کنم؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز .

چگونه میتوانم بلیط خریداری کنم؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز .

درباره چارتـر

چارتر به عنوان یکی از قدیمی ترین سایتهای فروش آنلاین خدمات گردشگریست که کلیه خدمات خود را تابع قوانین جمهوری اسلامی و ارگانهای زیربط در این حوزه ارائه می دهد. از مهمترین برنامه های گروه چارتر، ارائه آسان، مطمئن و با کمترین هزینه برای کلیه خدمات حوزه گردشگری، از جمله فروش آنلاین بلیط چارتری و سیستمی هواپیما می باشد و برای اجرای این برنامه ها، تیم ما تمام توان خود را به کار بسته است. گروه چارتر با توجه به اهداف متعالی و فراتر از منافع اقتصادی و با گرد هم آوردن همکارانی با دانش، مجرب و متعهد تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان به کار بسته و امیدوار است نتیجه ماهیت فکری و تلاش بی دریغ مجموعه را در حسن رضایت مشتریانش مشاهده کند. تجربه حضور در صنعت گرشگری و شناخت نقاط ضعف آن، مجموعه چارتر را بر آن داشته تا علاوه بر بهره گیری از نیروهای توانمند در حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات، با دیدی ویژه به بحث ارتباط با مشتریان نگریسته و با تیم پشتیبانی قدرتمند متشکل از همکارانی متخصص، متین، متعهد و آموزش دیده، پاسخگوی تمامی مواردی باشند که قبل، حین و بعد از فرآیند ارائه خدمات از ما، برای شما پیش آید. از آنجا که از نظر ما، رضایت و همدلی مشتریان به عنوان رکن اصلی موفقیت و طی مسیر تعالی مجموعه چارتر است، تعامل سازنده شما همراهان از طریق شبکه های اجتماعی و راههای ارتباطی تعبیه شده در سامانه، می تواند در اصلاح و پیشرفت مداوم و رضایت روز افزون شما یاری رساند. گروه چارتر بر آن است تا شرایط فرآهم آورد تا نام این مجموعه مترادف با حال خوب شما در سفرهای به یاد ماندنی باشد.

قوانین و مقررات (عمومی سایت)

تمام خدمات ارائه شده در کلیه محصولات ارائه شده توسط گروه چارتر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارگانهای زیربط در حوزه تجارت الکترونیک می باشند.

کاربران کلیه نرم افزارهای گروه چارتر به واسطه دریافت خدمات، موافقت خود را با کلیه قوانین گروه چارتر اعلام کرده و اظهار عدم اطلاع از این قوانین موجب سلب مسئولیت کاربران گرامی نخواهد بود.

هرگونه سوء استفاده از نام و نشان تجاری این مجموعه در قالب های متفاوت، شباهتهای اسمی یا نشان تجاری گروه چارتر ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. جلوگیری از بروز مشکل به واسطه سوء استفاده های احتمالی، مستلزم هوشیاری و آگاهی کاربران گرامی بوده و گروه چارتر مسئولیتی در قبال آنها نمی پذیرد.

تمام جزییات محصولات گروه چارتر توسط این شرکت طراحی و تولید شده اند و هر گونه سوء استفاده از هر نوع اطلاعات و المانهای موجود در آن، بدون کسب اجازه کتبی معتبر، پیگرد قانونی دارد.

گروه چارتر به عنوان ارائه دهنده خدمات به کاربران خود، متعهد می شود که تمام تلاش خود را به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران کلیه نرم افزارهای گروه چارتر به عمل آورد.

از آنجا که ارائه برخی خدمات به کاربران به واسطه اطلاعات درج شده توسط ایشان هنگام ثبت نام انجام می گردد، تبعات مغایرت اطلاعات بر عهده کاربران گرامی خواهد بود و با توجه همین نکته و به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ارائه این خدمات، کاربران گرامی می بایست نسبت به اصلاح این اطلاعات اقدام نمایند.

قوانین و مقررات (فروش اینترنتی بلیط هواپیما – سیستمی و چارتری)

طبق قانون، مسئولیت هر نوع تغییر در پروازها، اعم از کنسلی پرواز، تاخیر یا تعجیل در زمان پرواز و یا تغییر نوع هواپیما بر عهده شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده برگزار کننده پرواز است.

تنها راه تماس با مسافران گرامی شماره موبایل و آدرس ایمیل درج شده هنگام خرید است و درج صحیح این اطلاعات و در دسترس بودن آنها از وظایف مسافران محترم است و گروه چارتر نیز وظیفه دارد جهت اطلاع رسانی های مختلف، از جمله صدور بلیط عدم صدور بلیط، تغییر زمان یا اطلاعات پرواز، تاییدیه برای استرداد بلیط و وجه را با توجه به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده انجام دهد. متعاقبا گروه چارتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم دسترسی به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده یا درج اشتباه آنها بر عهده نخواهد داشت.

از آنجا ارائه خدمات داخل کشور بر اساس کارت شناسایی معتبر ایرانی (کارت ملی یا شناسنامه) و برای خدمات خارج از کشور بر اساس اطلاعات پاسپورت معتبر انجام می گردد، کاربران گرامی ملزم به درج اطلاعات صحیح و مطابق با این اوراق شناسایی خواهد بود.

مشخصات مسافران باید به زبان انگلیسی ثبت شود. در سامانه های نرم افزاری به منظور تسهیل درج اطلاعات برای کاربران ایرانی، نام و نام خانوادگی مسافران به زبان فارسی نیز دریافت می شود تا در صورت امکان آنرا به اطلاعات انگلیسی تبدیل کند. کنترل کردن نام و نام خانوادگی انگلیسی پیشنهاد داده شده توسط سامانه، بر عهده کاربران گرامی خواهد بود. در صورت عدم نیاز به این افزونه، از درج مشخصات فارسی مسافران خودداری نمایید

بلیط های خریداری شده صرفا متعلق به مسافر با مشخصات مندرج هنگام خرید خواهد بود و غیر قابل تغییر یا انتقال به غیر است و مسئولیت هر نوع عدم تطابق اطلاعات با اوراق شناسایی مندرج در دو بند قبل، بر عهده خریدار خواهد بود.

مسافران در ارائه ی خدمات سفرهای هوایی در رده بنده سنی به 3 دسته نوزاد (قبل از 2 سال)، کودک (از 2 سال تا قبل از 12 سال) و بزرگسال (از 12 سال به بالا) گروه بندی می شوند.

طبق قوانین، هر رزرو به صورت عادی می بایست شامل یک نفر بزرگسال (از 12 سال به بالا) باشد.

مسافر کودک و نوزاد باید همراه با مسافر بزرگسال سفر کرده و رزرو نیز بر همین اساس باید انجام شود. (استثناء: خرید بلیط برای کودک بدون همراه مستلزم مراجعه حضوری به آژانس و پر کردن فرم مخصوص این کار است.)

تعداد مسافر نوزاد نباید بیشتر از تعداد مسافر بزرگسال باشد. در غیر اینصورت خریدار می بایست برای مسافران نوزادی که از تعداد بزرگسالان بیشتر هستند بلیط کودک خریدار نماید.

حضور مسافران در فرودگاه، 1 ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی و 3 ساعت قبل از پرواز در پروازهای خارجی الزامیست.

اگر مسافر قصد خرید پرواز در مسیرهای مختلف را دارد (پروازهای متوالی و رفت و برگشت) می بایست حداقل 3 ساعت از زمان رسید پرواز اول به مقصد و زمان پرواز در مسیر دوم فاصله زمانی در نظر بگیرد. در غیر اینصورت و عدم امکان استفاده از پرواز در ادامه مسیر، گروه چارتر در این زمینه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

اگر مسافر بلیط برای پروازهای متوالی یا چند مسیره را از شرکت های هواپیمایی متفاوت خریداری کند، در صورت هر نوع تغییری (کنسلی یا تغییر در زمان پرواز) در مسیر اول که باعث عدم استفاده مسافر از دیگر بلیطها شود، ممکن است کنسل کردن آنها مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه، شامل جریمه شود.

خانـم‌های باردار، بیماران دیالیزی، بیماران مبتلا به صرع بیمـاری‌هـای قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی و یا هرگونه بیماری که در درجه نخست برای بیمار ایجاد مشکل در سفر هوایی کرده و در درجه دوم از نظر شرکت هواپیمایی برگزار کننده پرواز موجب منع سفر مسافران باشد، باید نامه عدم منع پرواز از پزشک خود داشته باشند و بسته به قوانین شرکت هواپیمایی به تایید پزشک معتمد آن شرکت نیز برسد. برای هماهنگی با شرکت های هواپیمایی می توانید با شماره تلفن های این شرکت ها تماس بگیرید.

بلیط پرواز از اسناد کاری و مالی محسوب شده و کاربران گرامی به هیچ عنوان حق تغییر در جزئیات بلیط، اعم از قیمت، زمان و دیگر مشخصات بلیط را ندارند.

پرداخت هزینه رزرو از کلیه کارتهای عضو شتاب قابل انجام است.

صدور بلیط در صورت تایید پرداخت از سمت بانک عامل خواهد بود و در صورت بروز مشکل در این فرآیند، رزروی برای شما انجام نخواهد شد و کل مبلغ طبق فرآیندی که بانک دارد، به کارت استفاده شده هنگام خرید بازگشت داده خواهد شد.

در صورت تایید نهایی پرداخت مبلغ رزرو و بروز مشکل در فرآیند خرید، مبلغ واریز شده در اسرع وقت (از ساعت 6 تا 24 یک ساعت و ازساعت 24 تا 6 بامداد تا ساعت 7 بامداد همان روز) بازگشت داده خواهد شد.

پس از تایید نهایی پرداخت، رزرو شما به صورت کامل انجام شده و اطلاعات کامل آن قابل مشاهده خواهد بود و علاوه بر آن اطلاعات برای شما پیامک و در صورت ثبت ایمیل، برای شما ایمیل خواهد شد.

در صورت بروز هر نوع مشکل در این فرآیند، می توانید از پنل کاربری، بلیطهای من، قسمت پیگیری خرید و یا تماس با واحد پشتیبانی رزرو یا عدم رزرو بلیط را مشاهده نموده و در صورت موفقیت آمیز بودن رزرو بلیط خود را دریافت نمایید.

در صورتی که کنسلی پرواز از سمت شرکت هواپیمایی یا چارترکننده برگزار کننده پرواز باشد و یا اینکه پرواز تاخیر بیش از 2 ساعت داشته باشد، مشمول جریمه‌ی کنسلی نمی گردد. مرجع اعلام این موارد، گروه چارتر، شرکت هواپیمایی مربوطه و یا بلیط یا رسید مهر شده ایستگاه در فرودگاه مبدا بوده که پس از ثبت درخواست کاربر و رسیدگی همکاران کل مبلغ بلیط به خریدار محترم بازگشت داده می شود.

بلیط به منظور آگاهی از جزییات پرواز لازم بوده و صرف داشتن اطلاعات رزرو نیازی به بلیط کاغذی (پرینت بلیط) نخواهد بود. اما ارائه مدارک احراز هویت یعنی کارت ملی در پروازهای داخلی و پاسپورت و روادید – ویزا (در صورت لزوم) در پروازهای خارجی در هنگام دریافت کارت پرواز الزامیست.

در حال حاضر صدور بلیط از مبدا ایران به مقاصد عتبات عالیات برای اتباع 4 کشور هند، پاکستان، افغانستان و بنگلادش مقدور نیست.


onlineReserve رزرواسیـون

مشاهده،خرید و پیگیری سریع و آسان بلیط هواپیما

support پشتـیبـانی

در تمامی مراحل خرید همراهتان هستیم

به کمک ما نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید
02195118433
ما را دنبال کنید

فرصت سفر ارزان را از دست ندهید