مرکز راهنمایی

  • تماس با ما
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
برای سفرهای ارزان و مطمئن شما برنامه داریمبا ما همراه باشید
91005060 021
36362638 071
09339094498
ما را دنبـال کنیـد

همیشه در کنارتان خواهیم بود

لطفا سوالات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید
  • شماره موبایل 09339094498
  • آدرس شیراز، خیابان فردوسی، حدفاصل خیابانهای رودکی و سعدی، روبروی بانک سپه
  • سوالات عمومی
  • خرید بلیط
  • پیگیری خرید
  • ارزانترین بلیط ها

فرآیند خرید بلیط چارتری

کسانی که به سراغ استفاده از هواپیما برای رسیدن به مقصد می‌روند، معمولاً در زمینه‌های مختلف دچار سؤال و ابهام می‌شوند که بیشترین سؤالات در زمینه خرید بلیط هواپیما است. وظیفه ما در گروه پرواز ایجاب می‌کند که به سؤالات و ابهامات به وجود آمده در حوزه بازار گردشگری و بازار فروش اینترنتی بلیت پاسخ دهیم تا کاربران با خیال راحت‌تری به خرید بلیط بپردازد. در زیر برخی از ابهامات و سؤالاتی که توسط مخاطبین وب سایت پرواز مطرح شده‌اند را جمع آوری و به آنها پاسخ داده‌ایم تا کاربران بتوانند اطلاعات کافی در زمینه بلیط هواپیما و فروش اینترنتی آن به دست بیاورند. امیدواریم این موضوع به جلب اعتماد کاربران و مشتریان گروه پرواز کمک کند.

چرا باید به وب سایت پرواز (parvaz.ir) اعتماد کنیم؟

تجربیات چند ساله و پشتوانه‌ آژانس جهانگردان آریایی سرزمین کهن با مجوز سازمان هواپیمایی به شماره 8649 باعث شده است که سایت پرواز در زمینه فروش بلیط هواپیما یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین وب سایت‌های فعال در این حوزه باشد. راهکارهای دیگری نیز برای جلب توجه مشتریان خود در نظر گرفته‌ایم که نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین نماد ساماندهی از وزارت ارشاد نمونه‌هایی از این تأییدیه‌ها هستند. کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی parvaz.ir در قسمت پایین این صفحه نمادها و نشانه‌های مورد نظر را ببینند.

اطلاعاتی در مورد سرویس‌ها و خدمات سایت پرواز

با مراجعه به صفحه اصلی سایت پرواز امکان خرید بلیط های سیستمی و چارتری با مبدأ و مقصد ایران از کلیه ایرلاین های داخلی و خارجی فراهم شده است. همچنین ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته و نشان دادن قیمت هرکدام از پروازها با توجه به مقصد و مبدأ آن از دیگر خدمات و سرویس‌های گروه پرواز است.

آیا خدمات سایت پرواز فقط به بلیط های چارتری محدود می‌شود؟

خیر! یکی از مهمترین ویژگی‌های سایت چارتر، دسترسی به تأمین کننده‌ها و آژانس‌های مسافرتی با سابقه و شناخته شده در زمینه فروش بلیط هواپیماست. به همین منظور انواع بلیط های سیستمی و چارتری را به صورت تأیید شده و معتبر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

موارد مورد نیاز برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تقریباً مشابه با سایر شیوه‌های خرید اینترنتی برای هر محصول دیگر است که در آن به یک ارتباط اینترنتی و همچنین مشخصات کارت بانکی مانند شماره کارت، رمز کارت بانکی، رمز دوم یا CVV2 و همچنین تاریخ انقضاء کارت نیاز دارید. البته به خاطر داشته باشید که خرید بلیط هواپیما نیازمند پر کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی به صورت انگلیسی است. در واقع شما باید معادل انگلیسی نام خود را به طور دقیق وارد کنید (به عنوان مثال: طاهر = Taher). مشخصات دیگری مانند کد ملی و تاریخ تولد نیز لازم است. در مورد مسافران خارجی، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، کشور، تاریخ انقضاء پاسپورت و شماره پاسپورت الزامی است. به خاطر بسپارید که خرید از سامانه‌هایی که مجوز لازم از نهادهای مربوطه مانند مجوز فعالیت صنفی، مجوز فروش اینترنتی و همچنین نماد اعتماد الکترونیکی صورت گیرد تا مطمئن‌ترین راه ممکن را انتخاب کرده باشید.

آیا می‌توان از طریق تلفن خرید بلیط هواپیما را انجام داد؟

خیر! متاسفانه به دلیل مشکلاتی که قبلاً در جریان خرید تلفنی بلیط هواپیما برای مسافران و همچنین متصدیان فروش تلفنی بلیط هواپیما به وجود آمد، در حال حاضر امکان استفاده از این قابلیت در وبسایت پرواز وجود ندارد. البته ممکن است بعداً بستر مناسب برای انجام این خدمت هم فراهم شود.

چارتر چیست؟

اگر بخواهیم از لحاظ لغوی به کلمه چارتر بپردازیم، در اصطلاح عامیانه همان دربست کرایه کردن خودرو یا هواپیما است. البته امروزه از این واژه بیشتر در حوزه حمل و نقل و سفرهای هوایی استفاده می‌شود. بلیط چارتر به بلیط هایی گفته می‌شود که قبلاً توسط یک شرکت خریداری شده و اکنون توسط همان شرکت مجدداً به فروش می‌رسد. خرید بلیط هواپیما به دو صورت انجام می‌گیرد. حالت اول، مراجعه مستقیم به آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی است که تحت عنوان بلیط سیستمی شناخته می‌شود.

حالت دوم زمانی اتفاق می‌افتد که ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های مسافرتی و همچنین آژانس‌های برگزار کننده تور، برای اهداف سازمانی یا شغلی خود، ترجیح می‌دهند که تمامی صندلی‌های یک پرواز یا حتی تعداد مشخصی از آنها را از قبل بخرند. کسانی که تمام ظرفیت هواپیما را خریده باشند و به اصطلاح تمام ظرفیت آن را دربست کرایه کرده باشند، با اصطلاح فول چارتر یا Full Charter شناخته می‌شوند. اما اگر بخشی از صندلی‌های هواپیما و ظرفیت آن رزرو شده باشد باعنوان سیت چارتر یا Seat Charter شناخته می‌شود. استفاده پرواز چارتر مزایای متعددی دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها گرفتن تخفیف بیشتر از طرف شرکت فروشنده بلیط هواپیماست. بنابراین شرکت‌های گردشگری این تحقیق را با خدمات چارتر هتل و سایر موارد اقتصادی ترکیب می‌کنند و از این طریق درآمد بیشتری خواهند داشت.

تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتری در چیست؟

اصولاً در پرواز با هواپیما دو نوع بلیت وجود دارد که یک نوع آن بلیط سیستمی یا بلیط زمان بندی شده و نوع دوم آن بلیط چارتری یا همان بلیط دربستی است. بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می‌شود که توسط ایرلاین ها و شرکت‌های مسافربری از قبل برنامه‌ریزی شده و با توجه به قوانین مشخص و از پیش تعیین شده فروخته می‌شود. این بلیط ها قابلیت رزرو از قبل را دارند و حتی می‌توان در برخی موارد، آن‌ها را تا ۶ ماه آینده رزرو کرد. قوانین و اصول حاکم بر این بلیط ها از قبل و به طور رسمی مشخص شده و هر نوع تغییر در شرایط پرواز تحت تأثیر دلایل فنی یا شرایط جوی است. قیمت این بلیط ها ثابت بوده و تخفیف ندارند.
بلیط های چارتری در پروازهای چارتری انجام می‌گیرند و توسط شرکت‌های چارترکننده فروخته می‌شوند. این بلیط ها امکان تغییرات در آنها وجود دارد که هم تغییرات ذاتی ایرلاین‌ها و هم تغییرات خود شرکت را نیز شامل می‌شود. شرایط استفاده از بلیط چارتری و بلیط سیستمی با یکدیگر تفاوت ندارد، اما در هر صورت در نحوه پرداخت آنها همچنین قیمت بلیط تغییراتی دیده می‌شود. البته این نوع کابین هواپیما و احیاناً خدمات اضافی در هر کدام از این شیوه‌ها نیز باعث تفاوت این دو نوع بلیط می‌شود. زمان انجام پرواز در هر دو نوع بلیط سیستمی و چارتری یکسان بوده و صدور کارت پرواز در آنها به یک شکل است. البته به خاطر داشته باشید که در بلیط چارتری امکان استرداد هزینه بلیط وجود ندارد و این قانون در بلیط سیستمی در نظر گرفته شده است.

آیا برای بلیط چارتری امکان استرداد وجود دارد؟

اگر این مورد را از لحاظ قوانین مندرج در سامانه بر روی بلیط در نظر بگیریم، بله. اما به خاطر داشته باشید که در این قوانین به خریدار گفته شده است که جریمه کنسلی از مبلغ بلیط کسر شده و باقی مانده آن به خریدار داده می‌شود. قانون کلی در پروازهای چارتری بدین صورت است که از ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز به بعد، امکان استرداد بلیط وجود ندارد. حتی این قانون در مورد برخی کلاس‌های ارزان قیمت چارتری و سیستمی نیز قابل اجراست و تمامی این موارد تحت عنوان قانون خرید به اطلاع کاربران رسانده می‌شود.
از آنجایی که چارتر کننده‌ها به عنوان واسطه بین شرکت هواپیمایی و خریدار هستند و از طرفی فعالیت آنها بر مبنای قوانین سازمان هواپیمایی کشور تنظیم شده است، رعایت قوانین حاکم بر خرید و فروش بلیط هواپیما و ارائه خدمات به مسافران برای آنها الزامی است. اما باید در نظر بگیریم که این قوانین برای خرید و برای استرداد بلیط به این دلیل در نظر گرفته شده است که حاشیه سود این شرکت‌ها تضمین شده و قیمت بلیت‌ها متناسب با عرضه و تقاضا تغییر می‌کند.

آیا امکان تغییر در اطلاعات بلیط به صورت کلی و جزئی وجود دارد؟

خیر، طبق قانون قبل از فرآیند خرید به خریداران اطلاع داده می‌شود که امکان تغییر در اطلاعات بلیط وجود ندارد و پس از خرید هر نوع تغییر یا انتقال به غیر امکان پذیر نیست. این تغییرات حتی در سطح جزئی مانند اضافه کردن یک پسوند یا تغییر یک رقم از کد ملی هم قابل انجام نیست و مسئولیت آن بر عهده خریدار است.

آیا برای پرواز حتماً به بلیط کاغذی و پرینت شده نیاز دارم؟

استفاده از بلیت کاغذی و یا چاپ بلیط صرفاً برای اطلاعات شما از زمان پرواز و نحوه پرواز است و ارائه آن در شرایط عادی الزامی نیست. معمولاً مشخصات مسافران در پروازهای سیستمی، به صورت خودکار در لیست مسافران پرواز ثبت می‌شود و نیازی به بلیط ندارد. اما مسافران پروازهای چارتری لازم است که مشخصات آنها در آخرین زمان ممکن توسط چارتر کننده به ایرلاین اعلام ‌شود. به خاطر داشته باشید که در پرواز مسافران داخلی مشخصاتی مانند نام ونام خانوادگی انگلیسی، کد ملی و تاریخ تولد و نهایتاً چک کردن سن مسافر و در صورت احتمال خطا در ثبت رده سنی مسافر، و تاریخ تولد بررسی می‌شود. در مورد مسافران خارجی هم ارائه مشخصات نام و نام خانوادگی انگلیسی، شماره پاسپورت، ملیت، کشور صادر کننده پاسپورت و نهایتاً تاریخ تولد مسافر الزامی است. همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی در پروازهای داخلی و همچنین پاسپورت و ویزا در پروازهای خارجی در هنگام دریافت کارت پرواز ضروری است.

آیا پس از اشتباه در خرید و تماس فوری با صادر کننده بلیط، می‌توانم همه مبلغ بلیط را دریافت کنم؟

اگر پس از تکمیل فرایند خرید، بنا به هر دلیلی امکان استفاده از بلیط خریداری شده را نداشته باشید، با توجه به قوانین درج شده در وبسایت پرواز و بر روی بلیط، فرایند کنسلی شما شامل جریمه کنسلی خواهد شد.

بلیط دریافتی من با اطلاعات ثبت شده در وبسایت مغایر است، آیا می‌توانم کل مبلغ را بگیرم؟

فعالیت چند ساله ما در گروه پرواز نشان می‌دهد که مشتریان به دلیل عدم اطلاع از سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما و همچنین وجود استرس، ادعا می‌کنند که بلیط صادر شده برای آنها با شرایط ذکر شده در وبسایت مغایر است. تجربه چند ساله ما ثابت کرده است که در فرایند خرید اینترنتی، تمامی مراحل به صورت جزیی و دقیق ثبت می‌شوند و با اطمینان کامل می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ وقت یک بلیط اشتباهی به مشتری داده نمی‌شود. اما اگر مشتری بر درخواست خود اصرار داشته باشد، همکاران ما در گروه پرواز با کمال ادب و احترام تمامی مراحل خرید را در حضور مراجع حل اختلاف دنبال کرده تا صحت عملکرد سامانه را به تأیید این مرجع و مشتری برسانند. اگر در این بررسی مشخص شود که مشتری اشتباه کرده، تمامی مسئولیت خرید اشتباه بر عهده خریدار بوده و مطابق با قوانین استرداد با او برخورد می‌شود. اما اگر مرجع حل اختلاف به سود مشتری رأی دهد، با کمال میل انجام خواهیم داد.

اگر مسافر به پرواز نرسد، آیا امکان استرداد بلیط وجود دارد؟

با توجه به قوانین استرداد درج شده در سامانه، امکان استرداد بلیط های چارتری و حتی برخی از بلیط های سیستمی در این حالت وجود ندارد و گروه پرواز در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد. البته در اغلب بلیط های پروازهای سیستمی قوانین مشخص و از پیش تعیین شده در این رابطه وجود دارد که با کسر درصدی بابت جریمه، بقیه پول خرید بلیط هواپیما به مشتری مسترد خواهد شد. نحوه استرداد وجه بلیط پرواز در پروازهای کنسل شده به دلیل بدی آب و هوا به چه صورت است؟ اگر مشخص شود که یک پرواز به دلایل فنی یا بدی آب و هوا از سمت ایرلاین یا شرکت چارتر کننده کنسل شده، مسئولیتی متوجه خریدار نبوده و کل مبلغ به کارت او مسترد می‌شود. البته لازمه گرفتن وجه بلیط و استرداد آن، ارائه بلیط یا رسید مهر شده در فرودگاه مبدأ است که باید درخواست استرداد بلیط در سامانه ثبت شده باشد.

اگر به دلیل تأخیر بیش از دو ساعت در پرواز، تمایلی به استفاده از آن نداشته باشم، چگونه فرآیند پیگیری را انجام دهم؟

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتیم که بعد از تأخیر بیش از دو ساعت از بلیط های سیستمی استفاده نکنید، دو حالت وجود دارد. اگر این تأخیر در سیستم رزرواسیون ایرلاین ها ثبت شده باشد، از طریق ثبت درخواست استرداد بلیط، همکاران پشتیبانی به این موضوع رسیدگی کرده و در سریعترین زمان ممکن مبلغ شما را مسترد خواهند کرد. اما اگر این تأخیر در سیستم رزرواسیون ایرلاین ها ثبت نشده باشد، باید بلیط یا رسید مهر شده مبنی بر تأخیر بیش از ۲ ساعت و کنسلی پرواز خود را به سامانه ارائه دهید مبلغ بلیط شما بازگشت داده شود. اگر هم از بلیط های چارتری استفاده کرده‌اید و به دلیل تأخیر بیش از دوساعت تمایلی به استفاده از آن ندارید، باید بلیط مهر شده در ایستگاه مبداء پرواز را به شرکت تحویل دهید و هم زمان درخواست استرداد هزینه بلیط را نیز در سامانه تکمیل کنید.

در صورت کنسل کردن بلیط پرواز در فرودگاه، چگونه فرایند پیگیری و استرداد را انجام دهم؟

در این حالت باید به بلیط یا رسید مهر شده در فرودگاه را برای پیگیری و استرداد مبلغ به شرکت ارائه دهید. همچنین لازم است که درخواست کنسلی خود را در سامانه از قبل ثبت کنید.

نحوه کنسل بلیط خریداری شده به چه صورت است؟

برای این کار باید وارد سامانه شوید و گزینه استرداد بلیط را انتخاب کنید. در محل‌های مشخص، شماره پیگیری و شماره موبایل استفاده شده در هنگام خرید را وارد کنید تا کلیه مشخصات شما نمایش داده شود. در این حالت کلیه بلیط های خریداری شده به شما نشان داده می‌شود که با انتخاب یک بلیط، نوع استرداد آن، مبلغ جریمه، نحوه و مقصد استرداد مشخص شده و همچنین کد تأییدیه به موبایل شما ارسال می‌شود. در این مرحله باید کد تأییدیه ارسال شده را وارد کنید تا درخواست شما توسط تیم پشتیبانی پیگیری شده و مبلغ بلیط با توجه به قوانین مندرج در آن، بازگشت داده خواهد شد.

نحوه پیدا کردن ارزانترین قیمت‌ها و خرید آن در سامانه پرواز به چه صورت است؟

سامانه پرواز (parvaz.ir) تنها یک سایت فروش اینترنتی وب سایت نیست و تلاش دارد که بهترین کیفیت و کمترین هزینه را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. یکی از بهترین و بزرگترین قابلیت‌های سامانه پرواز، در کنار سایر خدمات اصلی، مشخص کردن حداقل قیمت‌ها در هر مسیر پروازی در یک روز مشخص است. از طرف دیگر، بلیط های ارائه شده در سامانه پرواز بدون هیچ گونه واسطه و همچنین تخریب زحمات رقیبان یا آسیب ساختار بازار عرضه می‌شوند و کاربر با یک بلیط مستقیم و بدون واسطه مواجه است. بنابراین کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که در این وب سایت ارزان‌ترین قیمت‌ها را بدون هیچ واسطه و به طور مستقیم می‌خرند. فقط لازم است اطلاعات و مشخصات مبدأ و مقصد را سامانه پرواز وارد کنید تا کمترین قیمت‌ها به شما پیشنهاد داده شود.

درباره پرواز

پرواز اعتبار و امتیاز خود را از اعتماد کاربران و مشتریان خود به دست آورده است و به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما در سطح کشور است. کلیه خدمات ارائه شده توسط گروه پرواز تحت قوانین جمهوری اسلامی و با مجوز و ارگانهای ذیربط در حوزه خدمات هواپیمایی کشور است. خدمات گروه پرواز شامل ارائه آسان انواع بلیط های سیستمی و چارتری می‌شود که خریداران با اطمینان خاطر و با کمترین هزینه ممکن می‌توانند به صورت آنلاین بلیط چارتری و سیستمی هواپیما را تهیه کنند.

برنامه‌های گروه چارتر در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت قرار می‌گیرد که در کوتاه مدت گردهم آوردن همکاران با دانش، مجرب و متعهد است. این برنامه‌ها برای جلب رضایت مشتری و ایجاد حس مناسب و رضایتمندی در آنهاست. گروه پرواز مفتخر است که به لطف همین همکاران آموزش دیده بالاترین درصد رضایتمندی را در بین مشتریان خود به وجود آورده و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیماست.

در بلند مدت برنامه و هدف ما تبدیل شدن به معتبرترین و اصلی‌ترین فروشندگان بلیط سیستمی و چارتری هواپیما است که با خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته همراه باشد. برای تبدیل شدن به یک مرجع فروش بلیط اینترنتی، از همکاران متخصص، متعهد و آموزش‌دیده بهره می‌بریم که پاسخگوی تمام نیاز مشتریان و ابهامات آنها خواهند بود.

رضایت مشتری و ارتباط دلی بین مشتریان و گروه پرواز، اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاکله مسیر رشد گروه پرواز است که از طریق شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی مختلف در سامانه به دست می‌آید. پشتیبانی مداوم و پاسخگویی به ابهامات و مشکلات مشتریان در شرایط مختلف و در ساعات مختلف شبانه روزی از دیگر اهداف و ویژگی‌های گروه پرواز است که مطمئناً در ایجاد یک پرواز راحت و خوشایند به مشتریان کمک می‌کند. وبسایت پرواز از زیرمجموعه‌های آژانس مسافرتی جهانگردان آریایی سرزمین کهن است که توسط آقای سید محمد ایزد دوست در شهر شیراز و با شماره‌ی فعالیت ۸۶۴۹ راه اندازی شده است. این وب سایت از سال ۱۳۸۹ مشغول به فعالیت بوده و در این دوره فعالیت توانسته است که خدماتی متناسب با نیاز مشتریان و نیاز روز پرواز با هواپیما ارائه دهد.

قوانین و مقررات (عمومی سایت)

کلیه فعالیت‌ها و خدمات گروه پرواز تحت نظر ارگان‌های ذیربط و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی هستند و تأییدیه‌های تجارت الکترونیک را دارند؛

هرگونه استفاده از نرم‌افزارهای گروه پرواز به منظور گرفتن خدمات و خرید بلیط، نیازمند تأییدیه و موافقت با کلیه قوانین این گروه است و هرگونه اظهار عدم اطلاع در مورد این قوانین به معنی سلب مسئولیت کاربران نیست؛

نام و نشان تجاری گروه پرواز به تأیید سازمان ثبت مالکیت رسیده و سوء استفاده از این برند تجاری یا حتی استفاده از شباهت‌های اسمی و نشانه‌های مشابه ممنوع و پیگرد قانونی دارد. پس کاربران و مشتریان عزیز این هشدار داده می‌شود که هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشند و مسئولیت خود را در قبال گروه پرواز رعایت کنند؛

اطلاعات محصولات و خدمات گروه پرواز با توجه به شرایط و قوانین این شرکت طراحی شده و المان‌های آن مطابق با نیازهای شرکت است، پس هرگونه سوء استفاده از این اطلاعات بدون کسب اجازه کتبی از گروه پرواز پیگرد قانونی دارد؛

استفاده از خدمات اینترنتی مانند خرید اینترنتی بلیط از گروه پرواز نیازمند ارائه اطلاعات شخصی به شرکت است که گروه پرواز وظیفه حفظ و حراست از اطلاعات شخصی کاربران در کلیه نرم افزارها را برعهده می‌گیرد؛

هرگونه استفاده از خدمات و محصولات گروه پرواز ای مستلزم پر کردن اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی است، بنابراین هر گونه مغایرت در این اطلاعات بر عهده کاربران است. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود که در ورود اطلاعات به شکل صحیح دقت کامل داشته باشند و سعی کنند در زمان باقی مانده تا پرواز اطلاعات اشتباه خود را تصحیح کنند.

قوانین و مقررات (فروش اینترنتی بلیط هواپیما - سیستمی و چارتری)

از لحاظ قانونی، مسئولیت هرگونه تغییر در پروازها، مانند کنسل شدن پرواز، تأخیر پرواز یا تعدیل آن، تغییر نوع هواپیما و موارد مشابه بر عهده شرکت هواپیمایی یا شرکت چارتر کننده پرواز است.

تنها راه تماس با مسافران گرامی شماره موبایل و آدرس ایمیل درج شده هنگام خرید است و درج صحیح این اطلاعات و در دسترس بودن آنها از وظایف مسافران محترم است و گروه پرواز نیز وظیفه دارد جهت اطلاع رسانی های مختلف، از جمله صدور بلیط عدم صدور بلیط، تغییر زمان یا اطلاعات پرواز، تاییدیه برای استرداد بلیط و وجه را با توجه به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده انجام دهد. متعاقبا گروه پرواز هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم دسترسی به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده یا درج اشتباه آنها بر عهده نخواهد داشت.

مسافران عزیز و خریداران بلیط هواپیما توجه داشته باشند که آدرس ایمیل و شماره موبایل به عنوان تنها راه ارتباطی شماست و سعی کنید به شکل صحیح و مناسب وارد کنید و همیشه در دسترس باشید. گروه پرواز وظیفه اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف مانند صدور بلیط یا ابطال آن، تغییر زمان پرواز یا هر اطلاعاتی دیگر، استرداد بلیط و وجه را برعهده دارد و این کار را از طریق شماره موبایل و آدرس ایمیل انجام می‌دهد. سعی کنید که این راه‌های تماسی را به شکل صحیح وارد کنید و در غیر این صورت هیچ مسئولیتی بر عهده گروه پرواز نیست و تمامی مسئولیت متوجه کاربران است.

استفاده از کارت شناسایی معتبر ایرانی مانند کارت ملی یا شناسنامه در پروازهای داخلی و اطلاعات پاسپورت در خدمات خارج کشور به منظور ارائه خدمات الزامی است، پس کاربران توجه داشته باشند که در هر شرایطی این مدارک شناسایی را همراه خود داشته باشند.

روال طبیعی در سامانه‌های پروازی بدین صورت است که مشخصات مسافران به صورت انگلیسی ثبت می‌شود. معمولاً سامانه‌های نرم افزاری داخلی به کاربران کمک می‌کنند که نام و نام خانوادگی خود را به صورت فارسی وارد کرده تا نرم افزار آنها را به انگلیسی تبدیل کند. از آنجایی که احتمال اشتباه یا مشکل در بازگرداندن این اطلاعات به زبان انگلیسی وجود دارد، از کاربران می خواهیم که نام انگلیسی پیشنهاد شده توسط نرم افزار را کنترل کنند. در صورت عدم تمایل در استفاده از این سیستم، از درج مشخصات فارسی مسافران بپرهیزید.

خریداران بلیط هواپیما توجه داشته باشند که بلیط فقط با توجه به مسافر و مشخصات او صادر شده است و امکان تغییر یا انتقال اطلاعات آن وجود ندارد. بنابراین مسئولیت ورود اشتباه اطلاعات یا هرگونه مغایرت در اطلاعات فرد با اطلاعات شناسایی بر عهده فرد خریدار خواهد بود.

به منظور سهولت در ارائه خدمات سفرهای هوایی و دسته بندی بهتر، مسافران در سه گروه سنی نوزاد (نوزادان زیر ۲ سال)، کودک (افراد بین دو سال تا ۱۲ سال)، و بزرگسال (افراد بزرگتر از ۱۲ سال) گروه‌بندی می‌شوند؛

از لحاظ قانونی، وجود یک فرد بزرگسال یا همان ۱۲ سال به بالا برای هر رزرو الزامی است؛

خرید بلیط برای افراد کودک و نوزاد مستلزم وجود یک فرد بزرگسال در سفر است و این از قوانین رزرو بلیط است؛ البته خرید بلیط برای افراد کودک بین دو سال تا ۱۲ سال بدون همراه باید با مراجعه حضوری به اورژانس پرکردن فرم مخصوص انجام گیرد؛

طبق قوانین، به ازای هر فرد نوزاد باید یک فرد مسافر بزرگسال حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت باید از سهمیه سایر افراد بزرگسال استفاده کرده و نام بلیط را به همراه او ثبت کند؛

زمان حضور مسافران در پروازهای داخلی 1 ساعت قبل از پرواز و در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز است؛

مسافرانی که قصد خرید بلیط هواپیما برای پروازهای متوالی یا پروازهای رفت و برگشت را دارند، باید محدوده حداقل زمان ۳ ساعت بین پروازها را رعایت کنند تا امکان رسیدن آنها به پرواز دوم فراهم باشد. عدم رعایت این فاصله زمانی ممکن است موجب جاماندن شما از پرواز دوم شده و گروه پرواز هیچ مسئولیتی در این زمینه قبول نمی‌کند؛

مسافرانی که قصد خرید بلیط هواپیما برای پروازهای متوالی و پروازهای رفت و برگشت را دارند، اگر پرواز اول آنها به هر دلیلی لغو شود یا با تأخیر به مقصد برسد و امکان استفاده از پرواز دوم فراهم نباشد، ممکن است کنسل کردن بلیط دوم مطابق با قوانین فروش بلیط هواپیما باشند و مشمول جریمه شوند.

بیماری‌های مختلفی که باعث ایجاد مشکل برای بیمار در سفرهای هوایی می‌شوند، مانند خانم‌های باردار، بیماران دیالیزی، بیماران مبتلا به صرع، بیماران قلبی و عروقی همچنین بیماران تنفسی، باید در وهله اول تاییدیه پزشک مخصوص خود را داشته باشند و در وهله دوم این تأییدیه توسط پزشک شرکت هواپیمایی نیز به تأیید برسد. استفاده از چنین امتیازی با محدودیت‌های مختلفی همراه است که توصیه می‌کنیم قبل از پرواز با شرکت‌های هواپیمایی هماهنگ کنید و از آنها در مورد این موضوع بپرسید.

از آنجائیکه بلیط هواپیما در زمره اسناد مالی و کاری قرار می‌گیرند، کاربران و خریداران بلیط هواپیما به هیچ وجه نباید در جزئیات بلیط، مانند قیمت، زمان پرواز و سایر مشخصات بلیط تغییراتی به وجود بیاورند.

برای پرداخت هزینه رزرو بلیط هواپیما امکان استفاده از کلیه کارتهای عضو شتاب فراهم است.

تنها زمانی رزرو بلیط و صدور بلیط هواپیما نهایی شده است که فرایند پرداخت الکترونیکی به طور کامل انجام شده و تأییدیه آن از سمت بانک صادر شود. اگر در هر کدام از این فرایند مشکلی به وجود بیاید، تمامی مبلغ واریزی طبق قوانین بانکی به کارت استفاده شده توسط کاربر استرداد می‌شود.

برای کاربرانی که فرآیند خرید بلیط را تا مرحله پرداخت نهایی پیش می‌برند و مبلغ آنها واریز می‌شود، در صورت بروز مشکل، مبلغ واریز شده در اسرع وقت، از ساعت 6 تا 24 یک ساعت و از ساعت 24 تا 6 بامداد تا ساعت 7 بامداد همان روز، استرداد می‌شود.

رزرو کامل بلیط هواپیما، پس از تأیید نهایی پرداخت انجام می‌گیرد و اطلاعات فرد به طور کامل قابل مشاهده است. همچنین از طرف گروه پرواز برای شما یک پیامک و یک ایمیل فرستاده خواهد شد.

اگر در هر کدام از مراحل خرید اینترنتی دچار مشکل شدید، به پنل کاربری خود بروید و در آنجا از قسمت بلیط های من، بخش پیگیری خرید و یا از قسمت تماس با واحد پشتیبانی، می‌توانید وضعیت بلیت خود از لحاظ رزرو یا عدم رزرو چک کنید. اگر فرآیند رزرو بلیط به شکل صحیح انجام شده باشد، از این قسمت می‌توانید بلیط خود را دریافت کنید.

اگر پرواز شما به دلیل کوتاهی شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده کنسل شده باشد یا حتی تأخیر بیش از دو ساعت برای پرواز به وجود آمده باشند، مسئولیتی متوجه شما نخواهد بود و مشمول جریمه نمی‌شوید. البته نهاد اعلام و رسیدگی این موارد، شرکت هواپیمایی مربوطه و گروه پرواز هستند که با توجه به بلیط و رسید مهر شده در فرودگاه مبدأ، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و رسیدگی آن توسط همکاران انجام گرفته و مبلغ بلیط به خریدار بازگشت داده می‌شود.

خریداران بلیت اینترنتی توجه داشته باشند که وجود بلیط صرفاً برای اطلاعات شما از جزئیات پرواز است و اگر همان اطلاعات رزرو را داشته باشید، برای پرواز کفایت می‌کند. البته ارائه مدارک احراز هویت مانند کارت شناسایی رسمی ملی در پروازهای داخلی و پاسپورت در پروازهای خارجی برای گرفتن کارت پرواز الزامی است.

اتباع چهار کشور هند، پاکستان، افغانستان و بنگلادش امکان صدور بلیط از مبدأ ایران به مقاصد عتبات عالیات را ندارند و بهتر است از این طریق اقدام نکنند.

توافق نامه یازده جانبه در خصوص استرداد بلیط بین شرکت های هواپیمایی

شرکت های هواپیمایی هما، آسمان، ماهان، کیش ایر، قشم ایر، کارون، آتا، معراج، تابان ، سپهران و کاسپین

به منظور همکاری و پذیرش متقابل مسافران پرواز های داخلی (اعم از برنامه ای و یا چارتر) توسط شرکتهای هواپیمایی در شرایط ابطال، بروز تاخیر بیش از دو ساعت و یا ایجاد اشکال در پذیرش مسافر به دلایل عملیاتی از سوی شرکت های هواپیمایی نامبرده، توافق نامه ای از تاریخ اول شهریور 1395 به مدت دو سال منعقد گردیده است.

به موجب این توافق نامه، دفاتر خدمات مسافرت هوایی می باید در خصوص استرداد بلیط آن دسته از مسافران که پرواز خود را از دست داده اند با شرایط ذیل عمل نمایند:

۱. بلیط الکترونیکی و یا کاغذی آن دسته از مسافرانی که پرواز داخلی اول و یا پرواز داخلی دوم خود را به علت تاخیر و یا ابطال پرواز داخلی اول و یا پرواز داخلی دوم ( که قرار بوده توسط یکی از این یازده شرکت طرف توافق انجام شود) از دست داده اند از هرگونه کسر هزینه ابطال بلیط (CRCN) معاف خواهند بود، مشروط به اینکه تاریخ صدور این بلیط قبل از تاریخ پرواز باطل شده باشد.

۲. شرکت هواپیمایی مربوطه (تاخیر و یا ابطال کننده پرواز) موظف است بلیط مسیر ابطالی و یا تاخیر پرواز مسافران خود را ممهور به مهر علت تاخیر و یا ابطال پرواز نموده تا از سوی مسافر به منظور عدم کسر هزینه ابطال بلیط (CRCN) ادامه مسیر و یا بازگشت خود، به شرکت هواپیمایی ثانویه ارائه دهد.

شرایط ویزا و اقامت

قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین شده توسط سفارت مندرج در ویزا را توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از نداشتن ویزا یا مشکل در اطلاعات آن به قسمی که مسافر نتواند از بلیط استفاده کند، برعهده‌ی مسافر میباشد.

ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

رزرو آنلاین بیط هواپیما در پروازرزرواسیـون

مشاهده،خرید و پیگیری سریع و آسان بلیط هواپیما

پشتیبانی بلیط هواپیما در پروازپشتـیبـانی

در تمامی مراحل خرید همراهتان هستیم

قوانین بلیط هواپیما درقوانین

قوانین و مقررات خرید بلیط

همیشه در کنارتان خواهیم بودبا ما در تماس باشید
07136362638
02191005060